22.7.18

Jak se zbavit šumu na fotografiích pomocí Zoner Photo Studia

Problematika odstraňování šumu na fotografiích je trvale aktuální téma.
O tom, jak se s tímto problémy vypořádat, pojednává na dvou stránkách v červencovém čísle časopis Digitální foto
Cituji úvod k článku:  
Neostré fotografie plné šumu nejsou v oblibě většiny fotografu. Občas se jim ale nelze vyhnout. Naštěstí můžete množství šumu kdykoliv snížit díky úpravám v Zoner Photo Studiu. Jako u všech podobných editací přitom platí jedno důležité pravidlo - nic se nesmí přehánět. Se šumem se setkáte při focení za nepříznivých světelných podmínek, kterým potřebujete přizpůsobit nastavení fotoaparátu. V první řadě snížením clony a zvýšením expozičního času. Jenže i to má své limity. A proto někdy ani takové řešení nestačí. Pak přichází na řadu zvýšení citlivosti ISO.
Díky tomu zvýšíte citlivost snímače na světlo a získáte tak světlejší snímky, aniž byste museli upravovat clonu nebo expoziční čas. Jenže vyšší ISO znamená také více šumu na fotkách. Neznamená to ale, že situaci vyřešíte ponecháním citlivosti na ISO 100, podexponováním snímku a pozdějším zesvětlením v počítači. Dosáhli byste tím jen toho, že v tmavých místech nebude dostatek informací a vzniknou ještě horší artefakty než šum. Je tedy lepší do určitě míry ISO zvýšit a mít fotku správně exponovanou....". Více v čísle 7/18 "Digitální foto".