17.3.18

Receze knihy "Čtěte, pokud chcete dobýt Instagram"


doc. Arnošt Katolický
Receze knihy "Čtěte, pokud chcete dobýt Instagram"
Anglický název: "Read this If you want to be Instagram famous"
Introduction 2017 Henry Carroll
The Original edition of this book was designed, produced and published in 2017 by Laurence King Publishing Ltd., London.
České, doplněné, vydání nakladatelství Zoner Press
Překlad: Pavel Kristián
Počet stran: 144
Adresa stránky knihy na portálu vydavatele českého, doplněného překladu:
https://www.zonerpress.cz/ctete-pokud-chcete-dobyt-instagram
Doporučuji pozorně přečíst a prohlédnout ukázku knihy na uvedené stránce.
( Adresa knihy na portálu vydavatele originálu:
http://www.laurenceking.com/en/read-this-if-you-want-to-be-instagram-famous/ )
A nyní k vlastní recenzi.
- Především se chci přiznat, že se nemohu na Instagramu rovnat žádnému z Instagramerů, jejichž profily jsou uvedeny v recenzované knize. Současně a snad právě proto, mne obsah knihy do té míry zaujal, že jsem si již během jejího studování "vygoogloval" řadu instagramových profilů a populárních i odborných článků, pojednávajících o využití Instagramu. Když jsem dokončil studium knihy, tuto aktivitu jsem dále rozvinul do té míry, že jsem - málem - zapomněl na to, že jsem se zavázal napsat recenzi.
- Dovolte mi, abych ještě chvíli pokračoval v nestandardním úvodu recenze. Po přečtení jsem zalitoval, že již nejsem na univerzitě. Byl bych dal okamžitě dohromady tým několika aktivních studentů, složených s fotografa, marketéra, psychologa, grafika a žurnalistyJejich úkolem by bylosestavit strategii a plán prezentace vybrané aktivity na Instagramu, založit instagramový profil, který by obstál v hodnocení, a do měsíce získat pro svůj profil nejméně "X" sledujících ( "followerů" ). Po měsíci uspořádat InstaMeet ( setkání sledujících ) a udělat přednášku o zkušenostech získaných při budování ( předpokládám, že úspěšného ) instagramového profilu.
- Při pozorném přečtení těchto prvních několika řádků, jste si mohli povšimnou, že obsahují : zájem/soutěživost, strategii, plán, několik hlavních odborností, podmiňujících přeměnu plánu ve skutečnost. Nejčastěji pokrývá tyto nároky jedna osoba Instagramera, ale může to být i tým. Všechno co bude v recenzi následovat, bude rozvinutím a přiblížením právě uvedených předpokladů úspěchu na instagramu.
- Zamysleme se nad názvem knihy, zejména nad slovy "dobýt instagram". První stránky tento cíl rozvíjejí - uvádím názvy stránek:
- "Takže vy  chcete být slavný díky Instagramu, jó?"
- Spojte business s pohodou
- Buďte aktivní.
Autor orientuje pozornost na podmínky a postupy dosažení úspěchu, při čemž, jak vyplývá z většiny stránek knihy, úspěch především, i když ne jenom,  ve smyslu finančním.
Za každým úspěšným a známým profilem je "schován" člověk s mobilem nebo foťákem, který přesně ví, co dělá". 
Pokračování na dále uvedené adrese.

---------
Plné znění recenze najdete na adrese: 
http://close-up-photo.akamonitor.cz/2018/03/receze-knihy-ctete-pokud-chcete-dobyt.html