15.2.18

Tři způsoby, jak dobře doostřit fotky

Problematika ostrosti fotografií patří k nejčastějším problémům většiny fotografů a to nejen amatérů. Řešení se nabízí celá řada, ale ne každé je úspěšné. Pokud máte přístup k časopisu "Digitální foto", můžete si v únorovém čísle 2018 přečíst článek, který popisuje použití Zoner Photo Studia k doostření fotografie na počítači.
Cituji úvod článku:
"Většina fotografů se pří foceni snaží, aby byl hlavni motiv snímku ostrý. Občas se to ale nepodaří. Ne vždy to však znamená, že je fotka ztrácená. Drobné chyby totiž zachráníte i v počítači doostřením v Zoner Photo Studiu. A navíc navíc můžeme doostření u svých snímků využít i kreativně.
Problémy s neostrosti vznikají různě. Špatným zaostřením, nastavením příliš dlouhého expozičního času, malou hloubkou ostrosti nebo třeba vadou objektivu.
Většinou je nejlepší vyfotit snímek znovu. Občas na to ale není čas. Anebo si třeba chyby všimneme až přl úpravě fotek. Pokud není rozostřeni příliš velké, můžete ho často upravit v počítači pomoci doostření." .... atd.
Pokud nemáte zmíněný časopis k dispozici, můžete se podívat na návod, uvedený na portále "Milujeme fotografii" a to přímo na adrese:
https://www.milujemefotografii.cz/tri-zpusoby-doostreni-nejen-pro-neostre-fotky