25.10.12

CoffeeCup Photo Gallery - recenze

Vytváření galerií, především pro web, představuje činnost, která je v mnoha případech základním výstupem práce fotografa. Většina komplexních programů pro úpravy a správu zahrnuje nabídku tohoto typu výstupu. Nejinak je tomu i u Zoner Photo Studia 15, který až  dosud převážně používám po prezentaci fotografií na svých stránkách a na stránkách Zoneru (Zonerama ). ZPS15 nabízí několik velmi pěkných šablon, z kterých si lze vybrat tu nejvhodnější. V řadě případů přesto tato nabídka pro prezentaci fotografií z některých témat nestačí. Hledal jsem program, který by mi umožnit úpravy nabízených šablon a tvorbu vlastních šablon.  Kriteriem výběru byla variabilita a jednoduchost obsluhy programu. A našel jsem. Jde o program nabízený firmou CoffeCup a to pod názvem Photo Gallery. Nabízí kolem 30-ti standardních šablon, ale hlavně umožňuje jejich dotváření a přetváření podle tématu fotografií. A co víc, nabízí možnost vytvářet vlastní šablony. K tomu všemu slouží přehledné a snadno pochopitelné prostřední pro ovládání funkcí a parametrů. Upravené a vytvářené šablony lze uložit do knihovny šablon pro další použití. CoffeCup nabízí S-drive, což je snadno spravovatelný webový prostor, kam lze galerie uploadovat a kde s nimi lze dále pracovat. To však není jediný způsob, jak dostat galerii na web. Při ukládání galerie se vytváří Gallery widget, kód, který lze vložit do vlastních stránek, kde bude galerie živě k dispozici. Pokud uživatel vlastní svůj prostor ve své doméně, může uploudovat galerii stejně snadno i tam. Vytvoření galerie je snadné, znamená postupovat tak, že - nejdříve zvolíme šablonu ( podle tématu galerie ) načtete fotografie, provedete požadované úpravy na dvou dvou úrovních: na úrovni fotografie a na úrovni celé galerie, galerii uložit a uploudovat. Podle potřeby uložit použitou šablonu. Program překvapuje svoji jednoduchostí a může velmi dobře posoužit každému, kdo se nespokojí s nabízenými šablonami a má zájem o vlastní kreativní tvorbu foto-galerií.